De klantenservice van de Regiocontainer.

Hoe kunnen we je helpen?

Hieronder vind je per categorie de meest gestelde vragen. Het antwoord op jouw vraag staat er vast tussen! Is dit niet het geval? Neem dan gerust contact met ons op via 088-1001000.

Bedrijfsgegevens

Algemeen

Regiocontainer.nl
Gasthuisstraat 13B
5301 CC Zaltbommel

T: 088-1001000
KvK: 611.62.337
Btw: NL 854.23.5594.B01

 

Openingstijden

Tijdens de onderstaande openingstijden zijn we bereikbaar via e-mail en telefoon.

Voor al je vragen kun je ons bereiken via de telefoon & mail. Wij zijn bereikbaar tijdens de onderstaande openingstijden. Tijdens onze openingstijden kun je een reactie van ons terug verwachten.

Dag Van Tot
Maandag 08:00 17:30
Dinsdag 08:00 17:30
Woensdag 08:00 17:30
Donderdag 08:00 17:30
Vrijdag 08:00 17:00
Zaterdag 08:30 12:30

 

Per telefoon

Bij regiocontainer kun je altijd contact opnemen met je eigen regio, ook zijn wij uiteraard bereikbaar op een landelijk telefoonnummer: 085 – 018 7893

Drenthe 0592-760024
Flevoland 0320-760008
Friesland 058-7600046
Gelderland 026-7600016
Groningen 050-7600117
Limburg 043-7600035
Noord-Brabant 013-7620110
Noord-Holland 010-7600223
Overijssel 053-7600186
Utrecht 030-7600482
Zuid-Holland 010-7600223

Betaalmethode

iDEAL

Beschik je over internetbankieren bij ING, ABN-AMRO, Rabobank, SNS of Fortis? Dan kun je zonder speciale software gebruik maken van iDEAL. Dit is een makkelijke manier van betalen via internet. 

iDEAL heeft veel voordelen, hieronder vind je de voordelen van het betalen via iDEAL:

  • Een snelle, simpele en veilige manier van online betalen via je eigen bank.
  • Betaal je op werkdagen voor 18.00 met iDEAL? Dan word je bestelde container, de volgende werkdag geleverd!
  • Het betalen via iDEAL is bij RegioContainer.nl gratis.

Betalen met iDEAL gaat op een snelle, simpele en veilige manier online via je eigen bank.

Overboeking

Regiocontainer biedt de mogelijk te betalen via een overboeking. Dit betekent dat je, na het invoeren van je bestelling, eerst het orderbedrag zelf overmaakt op de rekening van RegioContainer.nl. Je kunt dit bijvoorbeeld doen met internetbankieren van je bank >> kies tijdens je bestelling voor Vooruit betalen

  • Vooruitbetalen is veilig en heeft geen extra kosten.
  • Je moet rekening houden met een overboektijd van één tot drie werkdagen.
  • Bij het overmaken vermeld je het ordernummer uit je orderbevestiging.
  • Als wij je betaling hebben ontvangen, zetten wij je order op de planning.

Contant / Pinnen

Bij Regiocontainer.nl kun je ook contant betalen en in sommige gevallen zelfs pinnen. Sommige van onze vrachtwagens zijn uitgerust met een pinapparaat, zodat dit ook tot één van de mogelijkheden behoort.

Voor meer informatie over contante betaling of pinmogelijkheden bel je met onze klantenservice: 085 – 018 7893.

Creditcard

Regiocontainer maakt het mogelijk je bestelling te betalen met een creditcard.
Wij accepteren alle creditcards zoals Visa & Mastercard.

Spelregels

Leveringsvoorwaarden

Om het voor jou als klant zo makkelijk en goedkoop mogelijk te maken hebben wij diverse containers voor diverse afvalstromen. Hieronder staan onze afvalstromen en wat hier wel en niet in afgevoerd kan worden. Mocht je ergens over twijfelen kun je ons altijd bellen op nummer: 085 – 018 7893

In al onze containers is het niet toegestaan om de volgende zaken te deponeren:
– Asfalt
– Koelkast, vriezers, tv en beeldschermen (ivm chemische gassen)
– Giftige en of radioactieve afvalstoffen
– Zelf of licht ontvlambare materialen
– Ziekenhuis- en/of slachtafval, overleden dieren
– Afgesloten vaten, flessen en of vloeistoffen waarvan de inhoud niet direct te controleren is
– Banden van auto’s, tractors en overige machines of voertuigen
– Technisch rubber van machines (o.a. transportbanden)
– Matrassen
– Bielzen / C-hout

Toegestaan in een schoon puincontainer
– Alle harde steensoorten, keramische producten (wasbak, toilet, tegels, dakpannen)
– Kalkzandsteen
– Max 10% zand

Niet toegestaan in een schoon puincontainer
– Gips en Gasbeton >> zachte steensoorten
– Asbest houdend en of asbest gelijkend materiaal
Grond
– Vervuiling van papier, plastic en hout

Toegestaan in een schoon houtcontainer
– Alle schone volle en geperste houtsoorten niet chemisch bewerkt
– Geschilderd hout, hout met spijkers en schanieren, kozijnen en deuren zonder glas

Niet toegestaan in een schoon houtcontainer
– Verbrand of verrot hout >> niet recyclebaar hout
– Chemisch bewerkt hout >> Bielzen, Schuttingdelen en overig tuinhout te herkennen aan
de groenige kleur.
Groenafval, Boomstammen, Snoeihout
– Vervuiling van papier en plastic

Toegestaan in een schoon grondcontainer
– Visueel schone grond,
– Zand, Tuinaarde, graszoden en een klein percentage onkruid

Niet toegestaan in een schoon grondcontainer
– Grond afkomstig van verdachte locaties of industrie terreinen.
– Boomstronken of wortels
– Steenachtig materiaal, papier, plastic, chemicaliën en overige vervuiling.

Toegestaan in een schoon groenafval container
– Snoeiafval, takken, struiken, onkruid en planten
– Maximaal 20% gras, maximaal 5 % graszoden indien je veel meer hebt raden wij je aan om
even te bellen 085 – 018 7893

Niet toegestaan in een schoon groenafvalcontainer
– Compost en of tuinderij afval
– Meer dan 5% grond
– Steenachtig materiaal, papier, plastic, chemicaliën en overige vervuiling

Toegestaan in een bouwafval- of grofvuilcontainer
– Bouw en sloopafval van in en om het huis
– Huisraad (alles wat in en rondom het huis staat)
– Steenachtige materialen (hard en zacht) gips en gasbeton, schone puin
– Papier, plastic, isolatie, alle houtsoorten, metalen
– Maximaal 5% zand indien je veel meer hebt raden wij je aan om even te bellen: 085 – 018 7893
– Bielzen
– C-hout / Bielzen

Container langer huren

Huur je een afvalcontainer bij ons, dan huur je deze voor een periode van 6 weken.
Na 6 weken berekenen wij de volgende kosten:

3m3 / 10m3    € 15,- per week
15m3 / 40m3  € 30,- per week

Klachten

Ben je niet tevreden over onze service of afhandeling en wil je een klacht indienen? Wij willen dat graag van je horen en zullen er alles aan doen om je tevreden te stellen. Regiocontainer.nl hecht een grote waarde aan tevreden klanten. Je kunt je klacht richten tot de afdeling Klantenservice en sturen naar info@regiocontainer.nl. Je kunt binnen 1 week een antwoord van ons terug verwachten.

Gemeentelijke vergunning container

Het plaatsen van een container kan vaak zonder het aanvragen van een vergunning. Wil je een container laten plaatsen in een parkeerzone of aan een openbare weg? Dan heb je vaak wel een vergunning nodig.

Als je twijfelt, is het verstandig om contact op te nemen met je gemeente. Zij kunnen je informeren over de noodzaak voor het aanvragen van een vergunning. Je bent zelf verantwoordelijk voor het regelen en in het bezit zijn van de juiste vergunningen. Ook ben je verantwoordelijk voor eventuele boetes, deze worden direct naar je verlegd.

Hulp na de bestelling

Container wisselen of ophalen

Als je bent ingelogd met je account, krijg je een overzicht van de uitstaande container(s).
Achter iedere container is de knop ‘wisselen’ zichtbaar. Wanneer je de container wilt wisselen, komen wij de volle container ophalen en plaatsen daarbij een nieuwe lege container op de door jou aangegeven datum. Wanneer je een container nodig hebt voor een andere afvalstroom, kun je de huidige container laten ophalen en een nieuwe bestelling plaatsen.

Een ophaalopdracht kan natuurlijk ook telefonisch doorgegeven worden op nummer 085 – 018 7893

Te kleine container besteld

Als je een te kleine container hebt besteld, kun je deze wijzigen naar een ander formaat. Dit kan alleen als de container nog niet is geplaatst. Je kunt het formaat van de container wijzigen in je account. Het meerbedrag kan betaald worden via de drie bekende betalingsopties. Wanneer de container al is geplaatst, kun je deze niet meer wijzigen naar een ander formaat. Je kunt de container tot de maximale hoogte beladen en een nieuwe container bestellen.

Voor overige informatie kun je kijken onder het hoofdstuk ‘wijzigen en annuleren’.

Wijzigen of annuleren

Alles over wijzigen of annuleren

Je wil je order wijzigen of annuleren? Wij adviseren je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via ons e-mail formulier of met onze klantenservice. Onze klantenservice is te bereiken op het telefoonnummer 085 – 018 7893

Kosten van annuleren

Container Annuleren > 48 uur van tevoren € 25,00
Container Annuleren 24 t/m 48 uur van tevoren € 35,00
Container Annuleren < 24 uur van tevoren: je betaalt de volledige container*

1. Wanneer je ons belt om de container te annuleren gaan wij direct na wat de status is van je bestelling. Mocht er geen mogelijkheid zijn om de container te annuleren omdat deze al op de auto staat adviseren wij de container te laten plaatsen.
2. Voor het plaatsen van een container geldt een herroepingstermijn van 14 dagen na het plaatsen van de bestelling. Als het plaatsen van de bestelling en het uitvoeren hiervan binnen 14 dagen heeft plaatsgevonden, vervalt de herroepingsplicht.
3. Deze kosten gelden niet, als het herroepingsrecht van toepassing is. De bestelling wordt geannuleerd binnen dit termijn.

*Indien de container nog niet onderweg is zullen wij een bedrag van € 50,00 in rekening brengen.

Geld retour na annuleren

Wanneer het mogelijk is om de container te annuleren ontvang je het resterende bedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening.

Je bestelling

All-in tarieven

De tarieven bij Regiocontainer zijn vast en vooraf bekend en zijn dan ook inclusief:
  • 21% Btw
  • Plaatsen en ophalen van je container
  • Verwerking van de inhoud van de container
  • 6 weken huur (eerder of later ophalen is mogelijk)
  • Klik hier voor de leveringsvoorwaarden of algemene voorwaarden van RegioContainer.nl
  • Betrouwbare snelle service bij jou uit de regio met de scherpe prijs van het Internet

Maximale belading van je container

De maximale belading is 20 cm boven de rand van de container. Er moeten geen uitstekende delen aan voor, zij of achterkant zitten. Als de container onverantwoord is beladen, blijft de container staan. Je dient de container te corrigeren en daarnaast betaal je een vergeefserit van € 90,- extra, welke vooraf voldaan dient te worden.

Voor het te hoog beladen van containers die wel afgevoerd kunnen worden, gelden de volgende extra kosten per m3:

Bouw en sloopafval €  50,00 per kuub
Grofvuil €  50,00 per kuub
Puin €  32,50 per kuub
Hout €  32,50 per kuub
Groenafval €  32,50 per kuub
Grond €  45,00 per kuub

Levering container

Bij een standaard bestelling geldt: vandaag voor 18.00 uur besteld en betaald is de volgende werkdag geleverd. Maar bij RegioContainer is het ook mogelijk om vandaag een container voor vandaag te bestellen. Neem vrijblijvend contact met ons op op nummer: 085 – 018 7893

Aanwezigheid bij levering van de container

Heb je een specifieke locatie in gedachte voor je bestelde container of ga je betalen bij aflevering zorg dan dat je aanwezig bent bij plaatsing. Indien je al hebt betaald en voldoende ruimte hebt voor de container is het geen probleem wanneer je niet thuis bent bij plaatsing. Wel adviseren wij je telefonisch bereikbaar te zijn voor vragen.
Wanneer je niet aanwezig bent tijdens het plaatsen van de container wordt de container naar eigen inzicht van onze chauffeur geplaatst op jouw verantwoording. Het achteraf laten verplaatsen van een container kost € 90,- extra en dient vooraf betaald te worden.

Levering op zaterdag

Het leveren van een container op zaterdag is mogelijk, echter is dit wel in overleg met onze planning, neem contact op met onze afval- eperts en zij helpen je graag verder.

Online bestelling Zaterdag levering

Wil je toch alvast online de container reserveren voor de gewenste Zaterdag? Ga dan als volgt te werk.
1. Geef als leverdatum op de vrijdag voor de gewenste zaterdag
2. Vermeld in het extra informatie-veld: Graag zaterdag ..-.. leveren

Uiteraard kun je ook altijd direct opnemen met onze klantenservice op 085 – 018 7893

Zodra de bestelling bij ons binnen is, nemen wij direct contact met je op!

Meer informatie over het huren van een container op zaterdag

veiligheid en privacy

Privacyverklaring

Bij RegioContainer.nl zijn je privégegevens echt privé. Wij gaan zorgvuldig om met je personalia. Wij staan garant voor de betrouwbaarheid en veiligheid van je gegevens. De bescherming van je privacy gebeurt op verschillende manieren. Je persoonlijke informatie wordt niet verkocht of aangereikt aan derden. Wij slaan je gegevens veilig op in onze betrouwbare ontoegankelijke database. Je (transactie)gegevens worden versleuteld over internet verstuurd, zodat deze niet door anderen ingelezen kunnen worden. Wij gebruiken je e-mailadres slechts éénmaal ter voltooiing van je bestelling.

Wanneer je een bestelling plaatst bij RegioContainer.nl wordt er alleen gevraagd om hoognodige gegevens. Dit zijn: je naam, adres en telefoonnummer. Deze gegevens zijn vereist om de container te plaatsen en contact te houden. Ook vragen wij om je email-adres om je op de hoogte te kunnen houden van je bestelling.
Betalingsinformatie, zoals je creditcard- of bankrekeningnummer. Deze gegevens zijn nodig voor onze betalingsadministratie en voor terugbetaling van eventuele borg. Deze gegevens worden versleuteld, verzonden en niet opgeslagen. Om je winkelwagen op te kunnen slaan, maken wij gebruik van een zogenaamde cookie. Deze wordt alleen binnen een sessie opgeslagen. Zodra je je internetapplicatie afsluit, is deze weer verwijderd. Net als alle webshops houden we bovendien door middel van een cookie bij welke pagina’s en hoe intensief afzonderlijke pagina’s van RegioContainer.nl worden bezocht. Door dit te controleren kunnen wij de site beter aanpassen aan je wensen en surfgedrag. Wij willen benadrukken dat deze informatie niet gebruikt wordt om een profiel van onze bezoekers samen te stellen. Ook worden je gegevens niet gekoppeld aan deze gebruikersstatistieken.

Wil je je gegevens inzien? Of wil je dat wij je gegevens wijzigen of verwijderen uit onze database, dan kun je hiertoe gratis een bericht richten via de mail of per post. Je kunt je zo ook op ieder ogenblik verzetten tegen de verdere verwerking van je privégegevens. Het is helaas onmogelijk de tenaamstelling op een factuur te veranderen.

Betalen via iDeal is veilig en biedt een aantal voordelen van de traditionale betalingsopties: iDeal is betalen via internetbankieren bij je eigen vertrouwde bank. Betalen met iDeal kan direct en vergt geen verdere handelingen. Je kunt iDeal direct gebruiken als je internetbankiert bij ABN AMRO, Fortis ING, Rabobank of SNS Bank. Voor overige informatie verwijzen wij je naar de site van iDeal zelf: www.ideal.nl.

Algemene voorwaarden

Artikel 1 Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon
Organisatie en producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het
sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand;
4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van
een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
samengekomen;
5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Dag: kalenderdag;
8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of
diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Regiocontainer.nl
Tel: 085 – 018 7893
info@regiocontainer.nl
KVK 61162337
Btw nummer: NL 8542.344.94.B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke
tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene
voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig
mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid
en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat
deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg
kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of
op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige
toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds
beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten
en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het
aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van
afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of
diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
bijzonder:
· de prijs inclusief belastingen;
· de eventuele kosten van aflevering;
· de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig
zijn;
· het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
· de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
· de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de
prijs;
· de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van
de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het
basistarief;
· indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor
de consument te raadplegen is;
· de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet
gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan
herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
· de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
· de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de
consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
· de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt
tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.

Artikel 5 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de
overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij
voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer
daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan
zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn
voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond
van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden
te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk
of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht
kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht
gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht;
c. de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze
gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van
meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6. Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten
is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6a – Herroepingsrecht bij levering van producten

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder
opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen. Deze termijn gaat in op
de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij
zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik
maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in
de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de
ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 6b – Herroepingsrecht bij levering van diensten

1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave
van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het
aangaan der overeenkomst.
2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de
ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke
instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen
worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten
van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a) die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de
consument;
b) die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c) die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d) die snel kunnen bederven of verouderen;
e) waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
ondernemer geen invloed heeft;
f) voor losse kranten en tijdschriften;
g) voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling
heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a) betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een
bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b) waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de
bedenktijd is verstreken;
c) betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen
in BTW-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed
op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a) deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b) de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de
prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de
in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande
wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af
aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming
van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van
de wet en/of de overeenkomst op afstand.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen
en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot
verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld,
zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging
ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en
recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument
betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen
om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende
artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor
rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging
aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Duurtransacties

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde
opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar.
Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal
worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde
tijd en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.

Artikel 13 – Betaling

1. Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
worden voldaan binnen veertien dagen na bezorging van het goed of in geval van een
overeenkomst tot het verlenen van een dienst, binnen 14 dagen na afgifte van de deze
overeenkomst betreffende bescheiden.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een
vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan
de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende
bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens
onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke
beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt
de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en
duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken
heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf
de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd
vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht
van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan
verwachten.
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden
ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de
Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. www.thuiswinkel.org
De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Nederlandse Thuiswinkel
Organisatie gestuurd.
5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is
voor de geschillenregeling.

Artikel 15 – Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van
overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en
diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de
ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509
LP te Den Haag (www.sgc.nl).
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de
consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de
Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de
ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument
binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk
dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de
daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de
termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de
bevoegde rechter.
6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het
reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden
bij wege van bindend advies.
7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de
ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn
bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is
behandeld en een einduitspraak is gewezen.
8. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting
Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële
Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen
betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de
Geschillencommissie Thuiswinkel bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere
erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

Artikel 16 – Branchegarantie

1. De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie zal, met bekwame spoed, de verplichtingen van de
ondernemer tegenover de consument, ter zake van een aan hem door de Geschillencommissie
Thuiswinkel opgelegd bindend advies, overnemen indien deze ondernemer zijn verplichtingen niet
binnen de daarvoor in het bindend advies gestelde termijn is nagekomen. De overname door de
Nederlandse Thuiswinkel Organisatie van verplichtingen van de ondernemer wordt opgeschort
indien en voor zover dat bindend advies binnen twee maanden na dagtekening daarvan
overeenkomstig het reglement van de Geschillencommissie ter toetsing aan de rechter is
voorgelegd en vervalt door het in kracht van gewijsde gaan van het vonnis waarbij de rechter het
bindend advies onverbindend heeft verklaard.
2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet
bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt
aan de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten
nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige
wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op
een duurzame gegevensdrager.

Artikel 18 – Wijziging van de algemene voorwaarden Thuiswinkel

1. De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in
overleg met de Consumentenbond.
2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze
zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van
een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
Adres Nederlandse Thuiswinkel Organisatie: Postbus 7001, 6710 CB EDE.

Beveiligde SSL Verbinding

Regiocontainer beschikt over een SSL certificaat welke er voor zorgt dat al je persoonlijke gegevens en betaling versleuteld over internet verzonden worden. Je herkent een veilige SSL verbinding aan het slotje in de onderste statusbalk van je browser.

Overheidsmaatregelen

Verhoging stortbelasting

01-12-2018 inzake verhoging stortbelasting

Het kabinet heeft op prinsjesdag het plan aangekondigd om de belasting op het verbranden van het afval meer dan te verdubbelen. Hiermee komt de verbrandinsbelasting op een totaal van € 31,39 per 1000 kilo.

Door deze belasting stijgen de kosten voor het verwerken van het afval aanzienlijk.

Daarnaast zijn de transportkosten gestegen door de stijgende brandstofkosten waardoor het noodzakelijk is om de prijzen te verhogen.

Desalniettemin hebben wij onze tarieven minimaal verhoogd omhet huren van onze containers zo goedkoop mogelijk te houden.

 

Inname zand en grond

15-07-2019 inzake inname zand en grond

Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft per 8 juli 2019 een handelingskader voor hergebruik van PFAS-houdende grond en baggerspecie aangeboden bij de Tweede Kamer, welke per direct van kracht is geworden.

In deze brief van de Staatssecretaris wordt gesteld dat PFAS (waaronder PFOA, PFOS en GenX) behoort tot de categorie Zeer Zorgwekkende Stoffen, welke zowel aan de “voorkant” (preventie) als aan de “achterkant” (beheer) aangepakt dienen te worden. Op dit moment lopen er nog onderzoeken (RIVM) naar de aanwezigheid van PFAS in Nederland en de mate van bedreiging daarvan voor mens in milieu.

Echter, omdat het huidige beleid (waarin nog geen toepassingsnormen zijn ontwikkeld) zorgt voor stagnatie bij werkzaamheden waarbij grond en baggerspecie vrijkomt, heeft men vooruitlopend op de uitkomst van de nog lopende onderzoeken een tijdelijk handelingskader opgesteld.

In het kort kan geconcludeerd worden dat met ingang van 8 juli 2019 bij alle depot- en in situ partijkeuringen het gehalte aan PFAS bepaald moet worden om de partijen toe te kunnen passen.

Ook voor de acceptatie van ongeanalyseerde partijen grond heeft dit grote consequenties.

Samengevat bieden wij op onze website grondcontainers aan tegen een all-in tarief, door bovenstaand zijn wij in sommige gevallen verplicht een keuringsrapport op te stellen van de af te voeren grond. Indien dit het geval is zullen wij deze kosten door berekenen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice 085 – 018 7893

Veel gestelde vragen over afvalcontainers

Hoe hoog mag de container beladen worden?

De afvalcontainers mogen tot 20 cm boven de rand beladen worden, mits transportveilig. De voor-, achter- en zijkanten mogen geen uitstekende lading bevatten. Voordat wij de container ophalen zal de chauffeur altijd nog een net spannen over de container zodat hij deze veilig mee kan nemen.

Hoe worden de containers geplaatst?

Onze 3 m3, 4 m3, 6 m3, 10 m3 & 10 m3 gesloten containers worden geplaatst met een zogenaamde portaalvrachtwagen, deze vrachtwagen tilt de containers met twee armen achter de vrachtwagen. De 15 m3, 20 m3, 30 m3 & 40 m3 containers worden geleverd met een afzetvrachtwagen, hier rollen de containers vanaf de vrachtwagen op de straat.

Hoelang kan ik een container huren?

Als je bij ons een portaal container huurt dan is dat inclusief 6 weken huur. Het is geen probleem een container langer te huren, hiervoor berekenen wij voor de 3m3, 4m3, 6m3 & 10m3 € 15,- huur per week en voor de grote containers € 25,- huur per week extra. 

Hoeveel ruimte is er nodig voor het plaatsen van de container

Voor het plaatsen van onze 3 m3, 4 m3, 6 m3, 10 m3 & 10 m3 gesloten containers hebben we ongeveer 2,5 parkeerplaats nodig. 1 plek waar de container komt te staan en ongeveer 1,5 parkeerplaats zodat onze vrachtwagen de container achter de vrachtwagen kan tillen. Voor de 15 m3, 20 m3, 30 m3 & 40 m3 containers hebben we minimaal 4,5 parkeerplaatsen nodig.

Is er een vergunning nodig voor het huren van een container?

Voor het huren van een container is in de meeste gevallen geen vergunning nodig. Van de 1000 klanten hebben er 999 geen vergunning. Mocht je hierover twijfelen adviseren we je contact op te nemen met je gemeente.

Met wat voor vrachtwagen leveren jullie de containers?

Voor het plaatsen van onze 3 m3, 4 m3, 6 m3, 10 m3 & 10 m3 gesloten word er gebruik gemaakt van een zogenaamde portaalvrachtwagen, deze vrachtwagen heeft ongeveer dezelfde afmetingen dan die van een vuilniswagen. De overige containers worden geleverd met een zogenaamde afzet- vrachtwagen, deze vrachtwagen is ongeveer anderhalf keer langer dan een portaalwagen.

Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen van de container?

Indien de container vooraf voldaan is hoef je niet persé aanwezig te zijn bij het plaatsen van de container. Mocht je een locatie in gedachten hebben waar de container moet komen te staan dan adviseren wij je dit duidelijk aan te geven bij het bestellen van de container. Onze chauffeurs zullen op locatie altijd zo goed mogelijk aan de voorkeur proberen te voldoen.

Moet ik aanwezig zijn bij het ophalen van de container?

Zodra je klaar bent met de container en je ons hier de opdracht voor geeft zullen wij de container weer ophalen. Zorg ervoor dat er minimaal even veel ruimte voor onze chauffeur is zodat hij de container makkelijk op kan halen. Het is dus van belang dat er bijvoorbeeld geen auto voor de container is geplaatst.

Past een afvalcontainer op 1 parkeerplaats?

Onze 3 m3, 4 m3, 6 m3, 10 m3 & 10 m3 gesloten containers passen op 1 parkeerplaats. De 15 m3, 20 m3, 30 m3 & 40 m3 containers passen op twee parkeerplaatsen.

Veel gestelde vragen over opslagcontainers

Hoe groot is de 10ft opslagcontainer?

Onze 10ft opslagcontainer heeft een lengte van 3 meter, een breedte van 2,5 meter en een hoogte van 2,6 meter. In de lengte past de 10ft opslagcontainer dus op een standaard parkeerplaats.

Hoe groot is de 20ft opslagcontainer?

Onze 20ft opslagcontainer heeft een lengte van 6 meter, een breedte van 2,5 meter en een hoogte van 2,6 meter. De lengte van de 20ft opslagcontainer neemt een ruime 1,5 parkeerplaats in beslag.

Hoe kan ik de opslagcontainer afsluiten?

Wij leveren onze opslagcontainers inclusief slot zodat de opslagcontainer netjes afgesloten kan worden.

Hoe worden opslagcontainers geplaatst?

Het plaatsen van een opslagcontainer kan op 2 manieren. De eerste optie is het plaatsen met een kraanwagen. Deze vrachtwagen beschikt over een kraan waarmee de opslagcontainer van de vrachtwagen getild wordt. Let hierbij op dat dit ongeveer maximaal 2 meter vanaf de vrachtwagen kan. Opslagcontainers kunnen dus niet over auto’s of huizen getild worden. De tweede optie is een afzetvrachtwagen. Bij deze optie schuift de container achter de vrachtwagen uit. Heb je een voorkeur voor een bepaald type vrachtwagen? Geef dit dan door aan onze collega’s of geef dit aan bij de bestelling.

Zijn de opslagcontainers waterdicht?

Wij leveren enkel en alleen nette, schone, wind- en waterdichte opslagcontainers zodat je materialen goed opgeslagen kunnen worden. Wij adviseren altijd wel om een vochtvreter in de container te plaatsen i.v.m. mogelijke condens.

Wat is de huurperiode van de opslagcontainer?

Voor het huren van een opslagcontainer staat geen vaste termijn. Bij het bestellen van de opslagcontainer maken we een inschatting van de huurperiode. Mocht de container toch langer nodig zijn is dit geen enkel probleem. Wij zullen dan per week een huurnota aanmaken en totdat wij de opdracht ontvangen om de container op te halen zal de container blijven staan.

Veel gestelde vragen over ophoogzand

Kan ik een afvalcontainer en zand bestellen?

Indien je op zoek bent naar ophoogzand en naar een afvalcontainer om afval af te voeren kunnen we dit in 1 transport combineren. Uiteraard profiteer jij hier ook van en gelden er combinatiekortingen.

Hoe gaat de levering van ophoogzand?

Wij vervoeren ophoogzand tot 10 m3 in een afvalcontainer. Deze afvalcontainer zal dan op locatie leeggestort worden. Bij hoeveelheden groter dan 10 m3 zullen we het zand uit een afzetcontainer storten, hiervoor is iets meer ruimte nodig.