Hoe kunnen we je helpen?
Hieronder vind je per categorie de meest gestelde vragen. Het antwoord op jouw vraag staat er vast tussen! Is dit niet het geval? Neem dan gerust contact met ons op via 088-1001000.
Hieronder vind je per categorie de meest gestelde vragen. Het antwoord op jouw vraag staat er vast tussen! Is dit niet het geval? Neem dan gerust contact met ons op via 088-1001000.
Regiocontainer.nl
Onderdeel van MSG Online B.V.
Stammerkamp 1
1112 VE Diemen
T: 088-1001000
KvK: 936.775.88
Btw: NL 8664.90.346.B01
IBAN: NL48 INGB 0109 0240 52
Voor al je vragen kun je ons bereiken via telefoon & e-mail. Wij zijn bereikbaar tijdens de onderstaande openingstijden.
Dag | Van | Tot |
Maandag | 06:00 | 17:30 |
Dinsdag | 07:00 | 17:30 |
Woensdag | 07:00 | 17:30 |
Donderdag | 07:00 | 17:30 |
Vrijdag | 07:00 | 17:30 |
Zaterdag | 09:00 | 13:00 |
Bij Regiocontainer.nl kun je altijd contact opnemen met je eigen regio. Ook zijn wij uiteraard bereikbaar op een landelijk telefoonnummer: 088-1001000
Drenthe | 0592-760024 |
Flevoland | 0320-760008 |
Friesland | 058-7600046 |
Gelderland | 026-7600016 |
Groningen | 050-7600117 |
Limburg | 043-7600035 |
Noord-Brabant | 013-7620110 |
Noord-Holland | 010-7600223 |
Overijssel | 053-7600186 |
Utrecht | 030-7600482 |
Zuid-Holland | 010-7600223 |
Met iDEAL betaal je veilig en snel voor jouw bestelling. Zo kunnen we jouw container ook snel leveren.
Om met iDEAL te betalen, selecteer je de betaaloptie ‘iDEAL’ in jouw winkelmandje. Bestel je liever online? Geen probleem. Wij maken de bestelling dan telefonisch voor je aan en sturen je de factuur met een iDEAL-betaallink per e-mail toe.
Hulp nodig bij het betalen met iDEAL? Neem gerust contact met ons op.
Bij Regiocontainer.nl kun je jouw bestelling betalen met een creditcard. Wij accepteren o.a. Visa & Mastercard. Hulp nodig bij het betalen met je creditcard? Neem gerust contact met ons op.
Elke afvalstroom wordt anders verwerkt. Daarom zijn diverse containers voor verschillende afvalstromen. Op de pagina van elke afvalstroom zie je precies wat er wel en niet in mag. Mocht je ergens over twijfelen, kun je ons altijd bellen op nummer: 085 – 018 7893
Onderstaande stoffen mogen in geen enkele container:
Huur je een afvalcontainer bij ons, dan huur je deze voor een periode van 8 weken. Heb je deze langer nodig? Geen probleem! Houd dan wel rekening met de volgende kosten:
Het plaatsen van een container kan vaak zonder het aanvragen van een vergunning. Wil je een container laten plaatsen in een parkeerzone of aan een openbare weg? Dan heb je vaak wel een vergunning nodig.
Als je twijfelt, is het verstandig om contact op te nemen met je gemeente. Zij kunnen je informeren over de noodzaak voor het aanvragen van een vergunning. Je bent zelf verantwoordelijk voor het regelen en in het bezit zijn van de juiste vergunningen. Ook ben je verantwoordelijk voor eventuele boetes. Deze worden direct naar je verlegd.
Ben je niet tevreden over onze service of afhandeling en wil je een klacht indienen? Wij willen dat graag van je horen en zullen er alles aan doen om je tevreden te stellen. Regiocontainer.nl hecht een grote waarde aan tevreden klanten. Je kunt je klacht richten tot de afdeling Klantenservice en sturen naar info@regiocontainer.nl. Je kunt binnen 1 week een antwoord van ons terug verwachten.
Als je bent ingelogd met je account, krijg je een overzicht van de uitstaande container(s).
Achter iedere container is de knop ‘wisselen’ zichtbaar. Wanneer je de container wilt wisselen, komen wij op de door jou aangegeven datum langs om de volle container op te halen. Daarbij plaatsen we direct een nieuwe, lege container. Wanneer je een container nodig hebt voor een andere afvalstroom, kun je de huidige container laten ophalen en een nieuwe bestelling plaatsen.
Een ophaalopdracht kan natuurlijk ook telefonisch doorgegeven worden.
Als je een te kleine container hebt besteld, kun je deze wijzigen naar een ander formaat. Dit kan alleen als de container nog niet is geplaatst. Je kunt het formaat van de container wijzigen in je account. Het meerbedrag kan betaald worden via de bekende betalingsopties. Wanneer de container al is geplaatst, kun je deze niet meer wijzigen naar een ander formaat. Je kunt de container tot de maximale hoogte beladen en een nieuwe container bestellen.
Wil je je order wijzigen of annuleren? Wij adviseren je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Onze klantenservice is te bereiken op het telefoonnummer 088-1001000.
Vaak maken wij al kosten om jouw bestelling in te plannen. Daarom rekenen wij bij annulering de volgende kosten door:
Bij annuleren meer dan 48 uur van tevoren: € 25,00
Bij annuleren van 24 tot 48 uur van tevoren: € 35,00
Bij annuleren minder dan 24 uur van tevoren: € 50,00
Bij annuleren wanneer de container al onderweg of geplaatst is: je betaalt de volledige container*
Wanneer het mogelijk is om de container te annuleren, ontvang je het resterende bedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening.
De maximale belading is 20 cm boven de rand van de container. Er mogen geen uitstekende delen aan voor, zij of achterkant zitten. Als de container onverantwoord is beladen en daardoor niet veilig is voor transport, blijft de container staan. Je dient de container dan te corrigeren. Daarnaast brengen we € 90,- in rekening voor de loze rit.
Voor het te hoog beladen van containers die wél nog veilig afgevoerd kunnen worden, gelden de volgende extra kosten per m3:
Bouw en sloopafval | € 55,00 | per m3 |
Grofvuil | € 55,00 | per m3 |
Puin | € 32,50 | per m3 |
Hout | € 32,50 | per m3 |
Groenafval | € 32,50 | per m3 |
Grond | € 45,00 | per m3 |
Bij een standaard bestelling geldt: vandaag voor 18.00 uur besteld en betaald, is vaak de volgende werkdag geleverd. Maar bij Regiocontainer.nl is het ook mogelijk om met spoed een container voor vandaag te bestellen. Neem vrijblijvend contact met ons op op nummer: 088-1001000.
Heb je een specifieke locatie in gedachte voor je bestelde container? Zorg dan dat je aanwezig bent bij plaatsing. Is er voldoende ruimte voor de container? Dan is het geen probleem als je niet thuis bent bij plaatsing. Wel adviseren wij je telefonisch bereikbaar te zijn voor vragen.
Wanneer je niet aanwezig bent tijdens het plaatsen van de container, wordt de container naar eigen inzicht van onze chauffeur geplaatst op jouw verantwoording. Het achteraf laten verplaatsen van een container kost € 90,- extra en dient vooraf betaald te worden.
Het leveren van een container op zaterdag is in sommige gevallen mogelijk. Onze klantenservice helpt je graag telefonisch via 088-1001000 met jouw aanvraag en zal proberen jouw levering op zaterdag in te plannen.
Wil je toch alvast online de container reserveren voor de gewenste zaterdag? Ga dan als volgt te werk.
De afvalcontainers mogen tot 20 cm boven de rand beladen worden, mits transportveilig. De voor-, achter- en zijkanten mogen geen uitstekende lading bevatten. Voordat wij de container ophalen zal de chauffeur altijd nog een net spannen over de container zodat hij deze veilig mee kan nemen.
Onze 3 m3, 4 m3, 6 m3, 10 m3 & 10 m3 gesloten containers worden geplaatst met een zogenaamde portaalvrachtwagen, deze vrachtwagen tilt de containers met twee armen achter de vrachtwagen. De 15 m3, 20 m3, 30 m3 & 40 m3 containers worden geleverd met een afzetvrachtwagen, hier rollen de containers vanaf de vrachtwagen op de straat.
Voor het plaatsen van onze 3 m3, 4 m3, 6 m3, 10 m3 & 10 m3 gesloten containers hebben we ongeveer 2,5 parkeerplaats nodig. 1 plek waar de container komt te staan en ongeveer 1,5 parkeerplaats zodat onze vrachtwagen de container achter de vrachtwagen kan tillen. Voor de 15 m3, 20 m3, 30 m3 & 40 m3 containers hebben we minimaal 4,5 parkeerplaatsen nodig.
Voor het huren van een container is in de meeste gevallen geen vergunning nodig. Van de 1000 klanten hebben er 999 geen vergunning. Mocht je hierover twijfelen adviseren we je contact op te nemen met je gemeente.
Voor het plaatsen van onze 3 m3, 4 m3, 6 m3, 10 m3 & 10 m3 gesloten word er gebruik gemaakt van een zogenaamde portaalvrachtwagen, deze vrachtwagen heeft ongeveer dezelfde afmetingen dan die van een vuilniswagen. De overige containers worden geleverd met een zogenaamde afzet- vrachtwagen, deze vrachtwagen is ongeveer anderhalf keer langer dan een portaalwagen.
Indien de container vooraf voldaan is hoef je niet persé aanwezig te zijn bij het plaatsen van de container. Mocht je een locatie in gedachten hebben waar de container moet komen te staan dan adviseren wij je dit duidelijk aan te geven bij het bestellen van de container. Onze chauffeurs zullen op locatie altijd zo goed mogelijk aan de voorkeur proberen te voldoen.
Zodra je klaar bent met de container en je ons hier de opdracht voor geeft zullen wij de container weer ophalen. Zorg ervoor dat er minimaal even veel ruimte voor onze chauffeur is zodat hij de container makkelijk op kan halen. Het is dus van belang dat er bijvoorbeeld geen auto voor de container is geplaatst.
Onze 3 m3, 4 m3, 6 m3, 10 m3 & 10 m3 gesloten containers passen op 1 parkeerplaats. De 15 m3, 20 m3, 30 m3 & 40 m3 containers passen op twee parkeerplaatsen.